Transitielijst Plantaardige Ingrediënten

De switch naar een plantaardig dieet is vaak niet iets wat je in een dagje onder de knie hebt. Zo zal je er gaande weg achter komen dat er wellicht meer niet-vegan ingrediënten zijn dan je dacht. En hoe ga je deze ingrediënten dan vervangen? Om je hierbij te helpen, hebben we een transitielijst gemaakt.

Een lijst met dierlijke producten in de linkerkolom en in de rechterkolom een alternatief waarmee je deze kunt vervangen. Een transitielijst voor plantaardige ingrediënten.

Dedication is key

Het is van belang om er echt achter te komen wat jouw favoriete alternatief is. Mocht je iets proberen en het niet lekker vinden, probeer dan ook zeker een ander alternatief voordat je weer teruggaat naar het dierlijke product. Voor je het weet ben je helemaal gewend aan je nieuwe lifestyle.

koken met edelgistvlokken

Waarschijnlijk had je nog nooit eerder gehoord van edelgistvlokken, maar voor je het weet gaat er een hele wereld voor je open. Edelgistvlokken zijn ideaal door bijvoorbeeld een pasta of lasagne om het 'kazige' na te bootsen. Ook wij koken met edelgistvlokken in de Golden Rice, Lentil Spaghetti en Sweet Potato Pasta.

De Beans & Soysage, zilvervliesrijst met tempeh, plantaardige worst en een bonen mix

Vleesopvolgers

Tegenwoordig hoef je jouw favoriete stukje vlees echt niet te missen. Er zijn ontelbaar mogelijke vleesvervangers, of nog beter gezegd: vleesopvolgers. Daarnaast zijn tofu, tempeh of seitan ook heerlijke ingrediënten om mee aan de slag te gaan. In de volgende Splandish maaltijden kun je hiervan genieten: Bami, BBQ Jackfruit, Beans & Soysage, Chili, Dahl Potato, Split Pea Soup.

Sluit

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Zoek

Winkelwagen

Jouw winkelwagen is leeg.
Bestel nu